برندینگ چیست و چه تاثیری در سئو دارد

برندینگ

برند به معنی هویت برجسته غالبا تجاری (کسب و کار، سایت، شرکت، فرد و …) است. در تعریف تئوری نیز به تمامی اقدامات و تلاش هایی که در جهت رشد و بخصوص محبوبیت نام تجاری انجام شود برندینگ یا برندسازی گفته می شود. البته می بایست توجه داشته باشید قبل از اقدام به برندینگ باید طرح جامع و روشنی در مورد جزئیات کسب و کار خود (راه اندازی، مدیریت و توسعه) داشته باشید. به این معنی که هدف و برنامه مشخص حداقل چند ساله برای مدیریت و توسعه کسب و کارمان، تعیین و بر روی آن تمرکز کنیم.

تاثیر برندینگ در کسب و کارهای اینترنتی

تاثیر برندینگ در کسب و کار

با برندینگ ، نام و نشان کسب و کار در ذهن و ناخودآگاه کاربر ثبت خواهد شد. به همین جهت تاثیر برندینگ در کسب و کار به حدی بالاست که باید بخش عظیمی از نیرو و توان مجموعه بر روی این موضوع اختصاص داده شود. همانطور که می دانید در بسیاری از مواقع، دستیابی به مشتریان جدید بسیار سخت تر از حفظ مشتریان فعلی است. از این رو برندینگ یک راهکار کاملا موثر و علمی برای دستیابی به مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان فعلی است. اگر توجه کنید برندهای بسیار بزرگی را خواهید دید که با وجود اعتبار بالا، همچنان در حال توسعه و برندینگ بیشتر هستند! این اقدامات در برندهای بزرگ، علاوه بر هدف گذاری جذب مشتریان جدید برای حفظ اعتبار و ارزش فعلی آن برند انجام می گیرد. چون حفظ اعتبار در کسب و کارهای بزرگ یک دغدغه تمام عیار است. روش برندسازی در کسب و کارهای اینترنتی در قیاس با کسب و کارهای سنتی (غیر اینترنتی) متفاوت است و اصول خاص خود را دارد. از زمان راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی تا بالاترین مراحل رشد آن، تلاش برای محبوبیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به این معنی که یک کسب و کار می بایست از همه نظر تلاش کند تا در نظر مخاطبان شناخته شده، مرجع، قابل اعتماد و محبوب باشد. این موضوع موجب اعتماد بیشتر کاربران فعلی شده و زمینه ساز تبدیل منابع بالقوه به بالفعل خواهد شد.

از جمله مواردی که پیشنهاد می کنیم کسب و کارهای اینترنتی برای برندینگ به دنبال آن باشند:

  • بدانیم قرار است چه دردی از مردم دوا کنیم! کسب و کار ما چه کمکی به دیگران خواهد کرد؟
  • تهیه طرح جامع با جزئیات کامل به همراه مزایای استخراجی از مورد اول
  • تعیین اهداف و الگوی عملکرد کسب و کار
  • انجام تمامی اقدامات فنی نظیر ایجاد و ثبت برند، تجمیع عوامل و تامین زیرساخت ها
  • شروع فعالیت های هوشمند تبلیغاتی (زمانی که آماده ارائه خدمات بدون مشکل هستید)
  • ورود جدی به سئو با استراتژی بازاریابی محتوا
  • ارزش آفرینی و تمرکز کامل بر روی نگهداری و رشد آرمان های مجموعه
  • ارائه بهترین خدمات در بالاترین سطح ممکن به همراه خدمات پس از فروش یا پشتیبانی
  • فعالیت موثر و پررنگ در رسانه ها، همایش های مرتبط، کارگاه های آموزشی و …
  • بازنگری و بروزرسانی الگوهای تبلیغاتی به واسطه کسب مشاوره یا استفاده از نتایج پژوهشگران اتاق فکر
  • ادامه روند جاه طلبی با رعایت اصول و ارزشهای اجتماعی، ملی، دینی و اقتصادی

تاثیر برندینگ در سئو سایت و بالعکس !!!

همانطور که در مقالاتی نظیر سئو چیست ، تجربه کاربری و … اشاره کرده ایم گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجوی خود از روشهای و الگوریتم های متعددی کمک می گیرد. اطلاعات و نتایج بدست آمده از بررسی تخصصی ارتباط سئو و برندینگ ( تاثیر برندینگ در سئو و یا بالعکس! ) شما را شگفت زده خواهد کرد. نتیجه نهایی این است که معمولا سایت هایی در نتایج گوگل از رتبه بالایی برخوردار هستند که بر روی برندینگ آنها به شکل بهتری کار شده و مخاطبان، آنها را بیشتر و بهتر می شناسند و بیشتر به آنها اعتماد دارند. هدف گوگل بر این است که بهترین نتایج را به جستجوکننده نمایش دهد و برندبودن یکی از نشانه های بهتربودن و محبوبیت است. در همین راستا لازم به ذکر است نتایج بررسی های گروه SEMrush بر روی میلیون ها سایت در وب مشخص کرد سایت هایی که ورودی های دایرکت (مستقیم) بیشتری دارند معمولا رتبه های بهتری در نتایج گوگل دارند. به این معنی که چون شناخته شده هستند پس احتمال بیشتری می رود که اعتبار بالاتری داشته باشند! در انتها می بایست متذکر شویم که سئو تنها به برندینگ ختم نمی شود و صدها مورد در آن دخالت دارند. پس توجه داشته باشید که برندینگ یکی از چند عامل موثر در بهبود رتبه سایت در گوگل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.