بازاریابی محتوایی چیست و چه اهمیتی دارد

بازاریابی محتوا

کانتنت مارکتینگ یا Content Marketing به معنی بازاریابی محتوایی بوده و یک عامل کاملا موثر و کارآمد در برندینگ و بهبود رتبه سایت است. یکی از مهمترین معیارها برای گوگل بحث محتواست. این موضوع ارتباط مستقیم با کیفیت و کاربرپسند بودن محتوا دارد. در واقع گوگل قصد دارد بهترین نتیجه را در صفحات نتایج جستجو به کاربران خود نمایش دهد. در این مقاله در مورد اصول بازاریابی محتوایی بحث خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ( کانتنت مارکتینگ )

سایت سئو گرین را در نظر بگیرید. بیشترین تمرکز سایت بر روی جذب ورودی از کلمات در حوزه سئو است. اگر شما از طریق جستجوی عبارت بازاریابی محتوایی و یا هر عبارت نزدیک به آن وارد سایت ما شده اید این موضوع به منزله موفقیت سایت ما در بحث کانتنت مارکتینگ است. ممکن است هر یک از شما که در حال حاضر در حال مطالعه این مقاله هستید در آینده نزدیک تبدیل به مشتری یا کاربر دائمی سایت شوید.

محتوا پادشاه است

محتوا پادشاه است

محتوا پادشاه است! شاید این جمله را بارها و بارها شنیده باشید. اما آیا تا به حال بصورت مفهومی به آن توجه کرده اید؟ در حقیقت محتوا اصلی ترین ابزار تعامل بین صاحبان کسب و کارها و مخاطبان است. در سئو سایت نیز محتوا به عنوان یک ابزار کارآمد و موثر ، زیرساخت لازم برای سرازیر شدن حجم انبوهی از کاربران به سایت را فراهم می کند.

اصول بازاریابی محتوا در سئو

برای رتبه بندی نتایج گوگل بیش از 200 فاکتور اصلی نقش دارند که محتوا را می توان مهره اصلی دانست! البته نباید این تصور را داشت که تنها با محتوا می توان به نتیجه مورد نظر در گوگل دست یافت بلکه منظور این است که محتوا جزو شاخص های اصلی اینکار است. حتما جمله معروف “همه برای یکی و یکی برای همه” را شنیده اید! در سئو سایت برای کسب نتیجه در گوگل نیز همه سایت یک صفحه را بالا می آورد و هر صفحه کل سایت را! طبق نتایج بدست آمده از تجربه سالها فعالیت، سایت هایی که روی تولید محتوای باکیفیت و با توجه به اصول کانتنت مارکتینگ کار می کنند نتیجه بهتری در سئو می گیرند و حتی در کلمات کلیدی رقابتی نیز وضعیت بهتری دارند! اهمیت بازاریابی محتوا به حدی است که بزرگترین کسب و کارهای آنلاین و غیرآنلاین دنیا نیز آنرا انجام می دهند. زیرا در غیر اینصورت تا چند سال آینده جایگاه و ارزش خود را از دست می دهند یا بشدت تضعیف می شوند! همانطور که می دانید تولید محتوا یک استراتژی کارآمد در سئو است. همواره می بایست به این موضوع توجه داشته باشید که محتوا باید هدفمند سازی شده و برای کاربر مفید باشد. در حقیقت محتوای مفید توانایی زمینه جذب کاربر از طریق موتورهای جستجوگر یا سایر منابع را مهیا می کند که بخش قابل توجهی از آنها مستعد تبدیل شدن به مشتری یا کاربر دائمی هستند. در زیر به موارد مهم در اصول بازیابی محتوا اشاره شده است. پیشنهاد می شود حتما موارد زیر را رعایت نمایید:

  • تولید محتوای کاربرپسند، مفید، با ارزش بصورت علمی و نو
  • استفاده از راهکارهای جذب مخاطب و ترغیب آنها به سمت خدمات سایت در محتوا
  • توجه به نیازهای مخاطبین و ارزش دهی به آنها
  • طرح موضوع بصورت واضح ، روشن و قابل فهم برای عموم
  • استفاده از تصاویر، اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو در بین محتوا
  • توجه به اصول سئو داخلی در تولید محتوا به منظور کسب رتبه مناسب در نتایج گوگل
  • کار بر روی ساختار سایت و ارتباط هوشمندانه بین صفحات مرتبط سایت

تولید محتوا گامی اساسی در سئو

تولید محتوا یک استراتژی نسبتا نوپا و کارآمد برای افزایش بازدید سایت است. توسط این راهکار موثر می توان سیل عظیمی از بازدیدکنندگان بالقوه را به کاربران بالفعل تبدیل و از آنها بهره برداری کرد. در طی سالهای اخیر این راهکار به یک ابزار کاملا موثر و مهم برای سایت های کوچک و بزرگ دنیا تبدیل شده است. در کشور ما نیز بسیاری از شرکت ها و سایتهای بزرگ به اهمیت این موضوع اشراف داشته و طی سالهای اخیر اقدام به راه اندازی پایگاه محتوایی به منظور تقویت و توسعه کسب و کار خود کرده اند. مثال بارز در این زمینه : دیجی کالا!!!

موارد قابل توجه در تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا می بایست در ارتباط هوشمندانه با خدمات و سرویس های مورد ارائه بوده و بر اساس راهکارهای استاندارد بازاریابی محتوایی باشد. در چنین حالتی یک سرمایه گذاری بلند مدت اما پایدار بر روی کسب و کار ایجاد می شود. نقطه قوت راهکار تولید محتوا ثبات بالای آن است که در هر حالتی به کمک کسب و کار می آید. تولید محتوا می بایست با رعایت یکسری اصول و قواعد انجام شود. با رعایت اصول مورد نیاز ، بازدهی استراتژی به بالاترین حد خود رسیده و موجب به ثمر نشستن طرح خواهد شد. در زیر به موارد قابل توجه در تولید محتوا اشاره شده است:

  • توجه به نیاز کاربر و تولید محتوا بر اساس نیاز آن
  • تهیه طرح توسعه برای بازاریابی محتوایی
  • تمرکز بر جذب ورودی محتوا از طریق سئو
  • تمرکز بر جذب ورودی از طریق تبلیغات
  • ترکیب خدمات با محتوا و ارائه آن بصورت یک امتیاز ویژه

نتیجه گیری و جمع بندی بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی در سطوح مختلف با راهکارهای متعددی قابل اجراست. بازاریابی محتوا تنها به سایت خودمان محدود نمی شود و می توان اینکار را رسانه های دیگر نیز انجام داد اما به شیوه های درست که در انتها موجب ارجاع مخاطبان به سایت ما شود. پس اگر تابحال وارد بازاریابی محتوا نشده اید تامل نکنید و از همین امروز شروع کنید! نگران مشکلات و مسائل آن نباشید و به این موضوع اعتقاد داشته باشید که املای نوشته نشده غلط ندارد! مطمئنا اگر به این حوزه وارد شوید با پژوهش و پشتکار پس از مدتی کوتاه تبدیل به متخصص تولید محتوا خواهید شد. منتظر بازخوردهای مثبت شما در سئو گرین هستیم. خوشحال می شویم تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.