رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری در سئو دارد

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی محتوای تبلیغاتی می باشد که غالبا با هدف دریافت لینک درون محتوایی و مرتبط در سایت های ارائه دهنده درج می شود. با توجه به اینکه یکی از باارزش ترین لینک ها، لینک درون محتوایی است پس بنابراین رپورتاژ آگهی را می توان جزو مواردی قلمداد کرد که امکان دریافت لینک خوب و با کیفیت را دارد. اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اگر صرفا به رپورتاژها به چشم لینک نگاه شود این لینک ها سود و اعتبار خاصی برای سایت ما نخواهند داشت! واکاوی این موضوع کمی بحث برانگیز است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در این مطلب به موارد زیر خواهیم پرداخت:

رپورتاژ آگهی چیست

رپورتاژ آگهی یک تبلیغ هدفمند با اهداف متفاوت در رسانه های بزرگ و متوسط است. نوع رپورتاژی که ما در خصوص آن صحبت می کنیم غالبا بر مبنا و هدف دریافت لینک می باشد که به یک روش کاملا مرسوم در میان کسب و کارهای فعال در وب تبدیل شده است. به واسطه رپورتاژ آگهی می توان به مقاصد زیر دست یافت:

  • تبلیغات در راستای معرفی و برندینگ کسب و کار، محصول، خدمات، شخص و …
  • لینک سازی اختصاصی و متنوع با هدف بهبود رتبه کلمات کلیدی سایت
  • تسریع در گسترش و توسعه کسب و کار

روش کار به این شکل است که سایت های ارائه دهنده رپورتاژ، محتوای اختصاصی ما که دارای یکسری قوانین و قواعد است را مانند دیگر مطالب در سایت خود قرار می دهند و به ازای آن مبلغ مشخصی را دریافت می کنند. معمولا رپورتاژها بصورت دائمی هستند اما برخی سایت ها نیز اقدام به ارائه سرویس هایی با دوره پرداخت سالانه و معین می کنند.

چند نمونه از سایت هایی که سرویس رپورتاژ آگهی ارائه می کنند در زیر آورده شده است:

https://zoomit.ir/category/pr/
https://digiato.com/topic/ad/

و صدها سایت دیگر …

ویژگی های رپورتاژ آگهی خوب

در ابتدا می بایست موضوع مهمی را در نظر داشته باشید که لینک های حاصل از رپورتاژها نیز یک نوع لینک پولی محسوب می شوند و اگر یکسری موارد را رعایت نکنیم لینک های رپورتاژی، نه تنها باعث بهبود رتبه سایت نخواهد شد بلکه ممکن است موجب افت آن نیز باشد! پس برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی به موارد زیر توجه نمایید:

  • رپورتاژها را بصورت محتوای مفید، جذاب و کاربرپسند بنویسید.
  • از یک رپورتاژ نهایتا 3 لینک استخراج کنید. پیشنهاد ما یک لینک یا نهایتا دو لینک است!
  • هیچموقع به یک صفحه بیش از یکبار لینک ندهید.
  • سعی کنید با کلماتی لینک دهید که حالت اسپم نداشته باشد.
  • از لینک دادن بصورت کلمات کلیدی دقیق ( Exact Keywords ) اجتناب نمایید.
  • نه کوتاه بنویسید و نه خیلی بلند!

در کدام سایت ها رپورتاژ آگهی منتشر کنیم؟

بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی سایت هایی هستند که ارتباط موضوعی با سایت ما دارند. البته تحقق این موضوع برای بسیاری از زمینه ها مقدور نیست به همین جهت مجموعه موارد زیر را به شما توصیه می کنیم:

  • سایت های قدرتمند (دامین اتوریتی بالا، اسپم اسکور پایین، سایت پربازدید و برند)
  • سایت های متوسط قابل احترام (محتوا محور، باکیفیت و محبوب)
  • سایت های مرتبط در هر سطحی (البته به غیر از سایت های اسپم)

توجه به برندینگ در کمپین های رپورتاژی

با توجه به اینکه معمولا رپورتاژ آگهی ها در رسانه های پربازدید منتشر می شوند شانس نمایش رپورتاژ شما بالاست. این موضوع فرصت بسیار خوبی است که با استفاده از روشهای تبلیغاتی مبتنی بر برندینگ، خود را به دیگران معرفی نماییم. اگر به چند نکته ساده اما مهم در رپورتاژها توجه داشته باشیم می توانیم از رپورتاژها برای کمک به برندینگ خود بهره ببریم. مواردی که پیشنهاد می کنیم به آنها توجه داشته و رعایت نمایید بصورت زیر می باشد:

  • تعیین نقاط قوت کسب و کار و تمرکز بر روی بارزترین آنها
  • ارزش آفرینی و ایجاد محبوبیت به واسطه تشریح سیاست ها
  • توجه به اصل نیاز مشتری و پاسخگویی به آنها
  • تلاش بر فعالیت مناسب و بازتاب آن در تبلیغات ها
  • داشتن برنامه بلند مدت و هدف دار برای اجرای اهداف تجاری

اگر شما بتوانید رسانه مناسبی را برای درج رپورتاژ آگهی پیدا کنید به شرط رعایت موارد فوق، هزینه رپورتاژ، بلافاصله به شما بازخواهد گشت. این موضوع سبب خواهد شد شما آزادی بیشتری در مدیریت هزینه ها داشته و به دور از محدویتهای مالی تنها به فکر توسعه کسب و کار خود باشید.

معرفی دو کارگزار رپورتاژ خوب

ما در سئو گرین معمولا با دو کارگزار زیر همکاری داریم و خوشبختانه هر دو کارگزاری در کل عملکرد مطلوبی دارند.

2 دیدگاه. Leave new

  • علیرضا
    2020-10-20 10:24

    من با تسمینو کار میکنم واقعا با پنل کاربری ای که دارن فوق العادن
    یه قابلیت خیلی خوبی که داره میتونیم فایل هارو بصورت html براشون بفرستیم و اینکار باعث میشه بتونم تگ های هدینگ رو رعایت کنیم

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      بله درست می فرمایید. همچنین این قابلیت به دلیل اینکه اغلب در همین محیط، رپورتاژ رو می نویسن باعث کاهش Bounce Rate و افزایش Time on site میشه که در سئو تاثیرگذار هستن.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست